Återblick till Göteborgs Golfklubb & golfbanan i Hovås

En återblick till en dag på Göteborgs Golfklubb

Jag städade ur min bag och hittade mitt gamla scorekort från Göteborgs Golfklubb, insåg efter trettiosekunders eftertanke att detta är samma som Hovås Golfklubb (som det heter i mitt huvud). Varför det inte heter Hovås Golfklubb har säkert att göra med att det är en av Sveriges äldsta golfklubbar och att man ville knyta sig an med Göteborg, men lite annorlunda då de Hovåsbor som jag känner är väldigt stolta över platsen där de bor - och skulle säkert vilja att Hovås var ett eget land i detta nedåtgående Golfarland, iallafall låta det vara Göteborgs första gated-community. Men detta inlägg skall inte handla om fördomar och orättvisor, utan om golf och framför allt då om Göteborgs Golfklubb.

Göteborgs Golfklubb

golfklubbar göteborg
Trots att banan är kort så är det svårt att få låga scores på denna bana. Om ni inte har spelat på banan eller känner att era golfslag svajar lite höger eller vänster så skulle jag nog rekommendera att man satsar på att gå kort och rakt i stället, att spela säkert istället för att kötta till med drivern på de längre hålen. De två längsta hålen är cirka 500 meter, sen snittar de flesta hål på lite över 250 meter.

Göteborgs Golfklubb

Plats: Hovås, Göteborg
Antal hål: 18 hål
Kortaste hål: Lite över 100 meter
Längsta hål: 500 meter
Högsta par hål: Par 5
Lägsta par hål: Par 3
Greenfee: 600 kronor för Senior och 300 för Junior
Medlemskap: Inträdesavgift 28.000:- sedan cirka 7000:- per år
Driving range: Liten torr driving range
Personal och medlemmar: 9/10 poäng
Total betyg: 8 av 10

Två anledningar att spela golf på golbanan i Hovås, Göteborg 

  • Vacker miljö
  • Väldigt trevlig golfkrog!
banguide göteborg golf hovås

0 kommentarer:

Skicka en kommentar