Ett litet kort och trevligt besök på Sisjö Golfklubb

Sisjö Golfklubb i Göteborg

I går besökte jag en trevlig, men kort och utmanande, nio håls bana i Göteborg - Sisjön. Med smala fairways, tre korta hål, fyra medel långa och ett par 6 hål. Sisjö Golfklubb erbjuder en spännande bana som tvingar en att ha huvudet på skaft för att inte spela bollen out of bounds eller tappa koncentrationen och slå en hård boll mitt ut i trafiken. 
sisjö golfklubb göteborg

Jag märkte efter ett tag att jag verkligen gillade att spela på Sisjöns golfbana, den fick mig att hålla igen lite på de flesta hål och spela lite bättre, eller iallafall mindre "riskfyllt", än vad jag brukar. Hål nummer åtta gjorde så att hela banan fick ett starkt plus poäng! Hål nummer åtta är ett par 6 hål på 624 meter vilket gör det till en av få golfbanor i Göteborg med så högt par hål.

Golfbanan får en stark fyra, men driving rangen och klubbhuset var i det sämre slaget. Det yttre utseendet på Klubbhuset är kanske inget man kan klaga på då golfbanan ligger i ett industriområde, men man känner verkligen ingeting för insidan av lokalen som det verkligen bör läggas ner lite tid och pengar på för att fixa till.

Sisjö Golfklubbs driving range var inte det heller något att hurra för, men med ett samarbete World of Golf som ligger en kort biltur bort så är det praktiskt för Sisjöborna och att ändå få ha en egen liten golfklubb så centralt i Göteborgsområdet.

Sisjö Golfklubb

Plats: Sisjön, Göteborg
Antal hål: 9 hål i varierande längd och svårighets grad
Kortaste hål: Lite över 100 meter
Längsta hål: 624 meter
Högsta par hål: Par 6
Lägsta par hål: Par 3
Greenfee: Prisvärd 230-260 kronor
Medlemskap: cirka 5000 kronor för ett års medlemskap
Driving range: 30 bollar för 30 kronor. Riktigt tråkig driving range
Personal och medlemmar: 10/10 poäng
Total betyg: 6 av 10

Sisjön golfbana Göteborg
par 6 golfbana

spela golf i göteborg stockholm skåne

0 kommentarer:

Skicka en kommentar