Min golfguide för golfbanor i Stockholm, Göteborg, Skåne

Golfguide - bloggens första inlägg

Jag har spelat golf sen jag var åtta år, men det är först nu - tjugo år senare som jag tycker att golf har blivit kul och som jag har börjat lägga ner mycket tid på att spela. När jag pratar med mina vänner så inser man att golf verkligen är en materialsport - men jag tycker nog fram för allt att det är en upplevelsesport, ja kanske man till och med kan kalla det för en "bansport" där upplevelsen och svårighetsgraden/utseendet och layouten på golfbanan är bland det viktigaste för att förstärka upplevelsen av en härlig dagsrunda på golfbanan. Läs mer om bloggen

Då jag har börjat spela mer och så tänkte jag att jag sätter upp min egna lilla golfguide där jag delar med mig av mina upplevelser, men även information om golfbanor i Göteborg, Skåne och Stockholm - för det är här jag kommer och spelar som mest. Visst är det kul att spela utomlands också, men jag kan uppleva det som lite omständigt att först få med mig ett gott gäng golfare, hitta och planera så att man iallafall kan uppleva två-tre olika golfbanor på en weekend/vecka i utlandet.

Golfbanor i Sverige

Här kan du klicka för att läsa mer om golfbanor i Sverige:

Min golfblogg

Så nu är den igång min golfblogg, titta gärna hit med jämna mellan rum så får ni ta del av mer information, banguider och annat gott från svenska golfklubbar.

golfbanor golfguide skåne göteborg stockholm

0 kommentarer:

Skicka en kommentar