Handikapp 36

Att ha handikapp 36 i golf

Det finns så extremt mycket som man borde ha lärt sig direkt när man började spela golf. Så många slag och så många bollar som man hade sparat om man bara hade lärt sig några få saker.

Jag skall erkänna, det tog mig tid innan jag kom ner till trettiosex i handikapp - men hade någon bara förklarat för mig och fått mig att ändra inställningen till spelet så hade det inte tagit mig så många år innan jag blev så extremt intresserad av denna sport. För jag skall erkänna och jag tror att ni redan har förstått att jag för några år sedan blev helt såld på golf. Just nu så är det inte så mycket mer som jag vill göra med min fritid än att öva slag, chippar, puttar och att slå långa, raka golf slag.

handikapp 36 golf

Målet för en 36 handikappare

Om du har handikapp 36 och känner att du brinner för denna sport så skulle jag rekommendera dig att satsa och lägga ner mycket tid på golfen. Som en 36 handikappare så har du så extremt mycket att lära dig och om du väljer att lägga ner din tid på rätt ställen - cirka 80 meter från grenen och 30 meter från och fram till hålet så kommer du att spara så många slag och enkelt kunna gå ner till arton i handikapp.

Målet för de flesta golfare bör nämligen vara att bli en riktigt bra 18 handikappare. Det är nämligen så att en golfare som kan sporten och kan spela riktigt bra golf på handikapp 18 med största sannolikhet kommer att vinna över både hög-handikapparen och låg-handikapparen.

handikapp 36

Träning för golfspelare med handikapp 36

En golfare som har handikapp 36 bör fokusera all sin tid på banan och vid träningsområdena på följande:
  • Pitcha från 80-50 meter och landa på green, 2-4 meter i från hålet.
  • Chippa från 20-10 meter utanför foregreen och landa 3-1 meter från hålet.
  • Öva på att läsa en green innan inslag
  • Öva på att putta 10 meters puttar, 8 meters puttar och 5 meters puttar
  • Bli hundra procentig och sänka alla puttar kortare än 50 centimeter
Om du övar och blir riktigt bra på ovan så kommer du dra stort nytta när du kommer till nästa steg och har sänkt dig till nästa nivå, vilket bör vara handikapp 28.

bli bättre på golf
Se till att utnyttja träningsområdet på golfbanan om du vill bli bättre på golf. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar