Vilka golfklubbor spelar du med?

Så vilka golfklubbor spelar du med och vilka är de mest populära golfklubborna egentligen? Själv har jag spelat med allt från billiga märken på golfklubbor till bättre och dyrare golfklubbor från populära märken som TaylorMade, Bridgestone och Nike.

Lite tankar om järnklubbor

Ju mer jag spelar ju mer börjar jag verkligen fundera på om det egentligen spelar någon roll vilka klubbor man egentligen använder och om det är rätt att föredra ett par dyrare golfklubbor jämfört med ett par billigare golfklubbor, för så mycket skiljer det sig faktiskt inte åt per slag. Några meter längre och lite mer förlåtande är vissa golfklubbor men alla golfklubbor är ju egentligen

Golf drivers och Woods

 När det gäller drivern så har jag en annan filosofi jämfört med järnklubborna, här vet jag att mina slag kan bli så extremt mycket enklare om jag använder rätt driver och rätt flex på klubbskaftet. Varje år, eller varje gång som det släpps nya drivers så passar jag på att testa för att se om det finns någon ny klubba som kan passa mig bättre än min nuvarande TaylorMade driver. Jag har testa så många drivers och älskar verkligen att utmana mig själv på rangen med nya golfklubbor som jag lånar med mig och demotestar. Här märker man att de diverse märkena verkligen lägger ner mycket tid och pengar på att hjälpa golfare med att öka sin längd och slå lite rakare golfslag.

Vilka är dina favorit golfklubbor

Mina favorit märken inom golf är Bridgestone, Callaway, Cleveland, Cobra, Mizuno, Nike, Ping, Srixon, TaylorMade, Titleist eller Wilson. Vilka är dina?

favorit klubbor

Vilka är dina favorit järnklubbor? Vilka golfklubbor spelar du med? Vilket är ditt favorit golfmärke?


favorit golfklubba

bästa järn klubban

golfklubbor

bästa järnklubban golf

0 kommentarer:

Skicka en kommentar